چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

رمز موفقیت در نگارش کتاب غیر داستانی

کتاب – نگارش کتاب غیر داستانی

نگارش و چاپ کتاب کار ساده ای نیست و مانند هر کار دیگری نیاز به تخصص دارد. اگر نویسندگان به دنبال راه مناسب برای انجام این کار باشند می توانند یک کتاب پر فروش به بازار عرضه کنند.

موفقیت در بازار کتاب

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از کتاب های داستانی و یا غیر داستانی مخاطبین زیادی داشته و در این بازار آشفته کتاب با فروش خوبی مواجه می شوند؟ این موفقیت بر اساس شانس نیست و اتفاقی به دست نمی آید. با اندکی دقت و تامل متوجه خواهید شد که این نویسندگان برای رسیدن به موفقیت مسیر پیچیده ای را طی می کنند. در این متن چند رمز موفقیت در نگارش کتاب های غیر داستانی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

رمز موفقیت برای نگارش کتاب غیر داستانی

شناخت مخاطب: نویسنده کتاب را برای مخاطبین خود چاپ می کند. پس باید به نیازهای مخاطب توجه کرده و آن ها را برآورده کند. کتاب های داستانی و اشعار از کتاب هایی هستند که هر مخاطبی آن ها را دنبال می کند و فروش آن ها ارتباط چندانی با نیاز مخاطب ندارد. اما کتاب های غیر داستانی مانند کتب آموزشی باید به نیاز مخاطب خود توجه داشته باشند. برای مثال اگر یک کتاب دانشگاهی بنویسید که مطالب آن تکراری بوده و در فضای مجازی به راحتی پیدا شوند و نیاز مخاطب را بر طرف نکند قطعا با استقبال خوبی مواجه نخواهد شد.

Image result for non fiction"

توانایی نویسنده: ایده ای که برای کتاب خود دارید نباید حتما ایده منحصر به فردی باشد، زیرا قطعا افراد زیادی در حیطه تخصصی ما فعالیت داشته و در این زمینه کتاب منتشر کرده اند. فقط کافی است به توانایی های خود ایمان داشته باشید و مطالب را با استفاده از درک و قدرت نگارش خود به رشته تحریر در آورید. وقتی در یک حیطه کتاب های زیادی نوشته شده است به این معنی است که آن حیطه طرفداران زیادی داشته و بحث برانگیز است. بنابراین اگر در حیطه تخصصی خود توانا باشید و به توانایی خود ایمان داشته باشید قطعا موفق خواهید شد.

مثال های واقعی: در کتاب خود از مثال های واقعی و تجربیات خود یا اطرافیان استفاده کنید. زیرا تجارب واقعی حس بهتری به خواننده می دهند و خواننده بیشتر با کتاب ارتباط برقرار می کند.

مطالعه: هرچه بیشتر کتاب بخوانید، علاوه بر اینکه اطلاعات بیشتری کسب می کنید، مهارت های نوشتاری خود را نیز تقویت می کنید. این واقعیتی است که اغلب مولفان بزرگ آن را قبول دارند. سعی کنید کتاب هایی که در حیطه تخصصی ما نوشته شده اند را تا جای ممکن مطالعه کرده و به عنوان یک خواننده به نقاط قوت و ضعف آن ها توجه کنید و از تجربیات آن ها در کار خود استفاده کنید.

بازار کتاب: توجه به بازار کتاب تاثیر بسیار زیادی در فروش کتاب شما دارد. اگر ایده خوبی برای نگارش کتاب دارید، به کتاب های موجود در بازار و نظرات خوانندگان آن ها توجه کنید. اگر کتاب شما حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد و نیاز خوانندگان را در مورد آن موضوع بر طرف کند، در بازار نشر موفق خواهد بود. در غیر این صورت با شکست مواجه خواهید شد.

ادبیات طنز: درست است که کتاب شما یک کتاب داستانی نیست. اما ادبیات طنز بهترین راه ارتباط با مخاطب است و هیچ اجباری وجود ندارد که کتاب های آموزشی خشک و خسته کننده باشند. طنز باعث می شود که حس خوشایندی در مخاطب ایجاد شود.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا