چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

نفرتی که تو می کاری اثر آنجی توماس

نفرتی که تو می کاری – معرفی کتاب

کتاب نفرتی که تو می کاری اثر آنجی توماس، نویسنده آمریکایی برای اولین بار در سال 2017 منتشر شد. این کتاب تنها پس از گذشت سه سال از انتشار به فروش خوبی دست پیدا کرده و در لیست پر فروش های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

خلاصه رمان نفرتی که تو می کاری

داستان کتاب نفرتی که تو می کاری از زبان یک دختر 16 ساله به نام استار کارتر روایت می شود. استار یک دختر آفریقایی آمریکایی است که همیشه تلاش می کند کار درست را انجام دهد. اما انجام کار درست همیشه هم آسان نیست و گاه برای انجام آن به شجاعت زیادی نیاز است.

ماجرای اصلی از یک مهمانی شروع می شود. استار در این مهمانی دوست صمیمی دوران کودکی خود را پس از مدت ها دوری می بیند و مهمانی را به همراه دوست خود خلیل ترک می کند. در بین راه پلیس ماشین خلیل را متوقف می کند تا از آن ها چند سوال بپرسد. افسر پلیس کارت ماشین و بیمه را از خلیل می خواهد اما او از دستور پلیس سرپیچی می کند. خلیل و استار در محله ای زندگی می کنند که پر از افراد قاچاقچی موادفروش است. همین موضوع و سرپیچی خلیل از دستور پلیس، شک پلیس ها را برمی انگیزد و آن ها تصمیم به تفتیش ماشین می گیرند. طی یک جر و بحث معمولی پلیس اسلحه خود را به سوی خلیل گرفته و به او شلیک می کند. این دومین باری است که استار با مرگ دوست صمیمی خود بر اثر خشونت های رایج در برابر سیاه پوستان مواجه می شود.

در ادامه خبر کشته شدن خلیل در رسانه ها پخش شده و با بازتاب گسترده ای مواجه می شود. سیاه پوستان از ناعدالتی ها خسته هستند و دست به اعتراض می زنند. استار در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و برای گرفتن حق دوست خود تلاش می کند. او در این بین با مشکلات زیادی رو به رو می شود. نحوه بخورد او با اتفاقات روند داستان را شکل می دهد.

درباره رمان نفرتی که تو می کاری

نفرتی که تو می کاری در سال 2017 منتشر شد و در همان ابتدا با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد. این کتاب در سال 2017 به عنوان کتاب برگزیده سایت گودریدز معرفی شد و بیش از 59 هزار رای آورد. این کتاب همچنین نامزد جایزه ملی آمریکا و برنده جایزه کی کروس سال 2017 نیز می باشد.

آنجی توماس نویسنده سی و دو ساله این اثر که خود نیز سیاه پوست می باشد، گذشته سختی را گذرانده و اتفاقات تلخی را به واسطه رنگ پوست خود تجربه کرده است.

محوریت اصلی رمان در مورد نژاد پرستی است. موضوعی که همچنان در تمام جهان وجود دارد و موجب آزار و اذیت انسان ها می شود. استار، شخصیت اصلی این رمان یک دختر نوجوان است که دغدغه های خاص خود را دارد. این کتاب برای نوجوان هایی که حوصله خواندن کتاب های کلاسیک و پیچیده را ندارند بسیار مناسب می باشد و مطالب زیادی را به آن ها می آموزد.

نفرت سراسر وجود استار را فرا گرفته و می خواهد به خود ثابت کند که توانایی مقابله با ظلم و ایستادن در برابر انسان های ظالم را دارد. کشته شدن خلیل توسط یک پلیس سفید پوست آن هم بدون هیچ دلیل موجهی در قرن 21 قابل توجیه نیست. تنها دلیل این افراد برای رفتارهای ناعدلانه تفاوت رنگ پوست است و این یک ناعدالتی بزرگ می باشد. سیاه پوستان به ویژه در آمریکا هنوز احساس تعلق به کشور خود ندارند و خود را عضوی از جامعه نمی دانند و این خود دردی بزرگ است و آن ها آسیب می رساند.

کتاب نفرتی که تو می کاری به قدری در آمریکا و سایر کشورها سر و صدا به پا کرد که مترجمان ایرانی نیز به فکر ترجمه آن افتادند. الهه مرادی و میلاد بابانژاد، زوج مترجمی هستند که اغلب در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند. این زوج ترجمه ای ساده و روان از این کتاب ارائه داده اند و انتشارات نون در سال 97 آن را به چاپ رساند. کتاب دارای 400 صفحه می باشد و خواندن آن به تمام افرادی که حس عدم تعلق و جداماندگی را تجربه کرده اند توصیه می شود.

به دلیل استقبال بسیار زیاد از این کتاب، جرج تیلمن فیلمی با همین نام ساخت. این فیلم مورد استقبال بسیاری از منتقدین قرار گرفت و با فروش خوبی مواجه شد.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا