چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

فیپا و اطلاعات انتشارات چاپ کتاب

شناسنامه کتاب – اطلاعات کتاب

حتما تا به حال کتاب های زیادی مطالعه کرده اید. هر کتاب در همان صفحات ابتدایی یک سری اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات شناسنامه کتاب هستند که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

بخش اول شناسنامه کتاب

صفحه شناسنامه کتاب یا همان صفحه حقوق کتاب به طور معمول پس از صفحه عنوان کتاب آورده می شود که حاوی یک سری اطلاعات است. اطلاعاتی همچون فیپا و اطلاعاتی در مورد ناشر کتاب که در اختیار خواننده قرار می گیرند. البته بسیاری از نویسندگان یا ناشران ترجیح می دهند شناسنامه کتاب در صفحه فرد قرار گیرد. از این رو صفحه پشت عنوان را خالی گذاشته و اطلاعات کتاب را در صفحه بعدی وارد می کنند.

بخش اول شناسنامه کتاب حاوی اطلاعات مربوط به فیپا است. فیپا، فهرست نویسی پیش از انتشار کتاب است که توسط کتابخانه ملی تدوین می شود.اطلاعات موجود در فیپا شامل : سرشناسه کتاب، عنوان کتاب، نام پدید آورنده، ویرایش، نام ویراستار، شماره ویرایش، نشر، محل نشر، تاریخ نشر، تعداد صفحات و تعداد جلد، سایز چاپ کتاب، عنوان و شماره فروست، یادداشت هایی همچون بهای اثر، زبان اثر، مندرجات و غیره، موضوع های کتاب و شناسنامه های افزوده کتاب می باشد.

زمانی که در حال نگارش و آماده سازی کتاب خود هستید نیازی به پر کردن این اطلاعات نیست. پس از اینکه کتاب را به ناشر تحویل دادید و ناشر اقدام به اخذ مجوزهای لازم برای چاپ و انتشار کتاب کرد، نوبت به اخذ فیپا و شناسنامه کتاب می رسد و این اطلاعات توسط خود ناشر و با توجه به اطلاعاتی که توسط کتابخانه ملی کتاب مشخص می شود، تکمیل خواهد شد.

بخش دوم شناسنامه کتاب

بخش دوم شناسنامه کتاب مربوط به اطلاعات ناشر است. این اطلاعات در پایین صفحه و پس از اطلاعات مربوط به فیپا قرار می گیرد. اطلاعات مربوط به ناشر کتاب شامل عنوان و نام ناشر، آرم انتشارات، آدرس یا آدرس الکترونیکی، عنوان کتاب، نام پدیدآورندگان، نوبت و تاریخ چاپ، تیراژ کتاب، حروف پچینی، لیتوگرافی، صفحه آرایی، طرح جلد، چاپ و صحافی، قیمت کتاب، نشانی، فکس، صندوق پست، تلفن و سایر توضیحاتی که مربوط به ناشر، مراکز پخش و یا هر اطلاعاتی در مورد ناشر که لازم به ذکر است می باشد.

با توجه به نوع قراردادی که در ابتدا بین ناشر و نویسنده عقد می شود، برخی اطلاعات مربوط به ناشر در بخش شناسنامه کتاب تغییر می کند که باید به آن ها توجه شود. تکمیل این قسمت نیز بر عهده ناشر کتاب می باشد.

چاپ قانونی کتاب

بخش فیپا و شناسنامه کتاب در تمامی کتاب های دارای مجوز وجود دارد اما ممکن است شما بدون توجه به آن از این بخش عبور کرده باشید و اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشید. اما اگر نویسنده هستید و یا به تازگی وارد این عرصه شده اید بهتر است با تمامی قسمت های کتاب آشنا بوده و شناخت لازم را از آن ها داشته باشید.

اطلاعاتی همچون مجوزهای لازم جهت چاپ قانونی کتاب، شناسنامه کتاب، انواع قطع کتاب، تیراژ کتاب و سایر اطلاعات مربوط به نگارش و چاپ کتاب را می توانید در مقالات موجود در این سایت جستجو کرده و آن ها را مطالعه کنید. انتشارات زرین اندیشمند صفر تا صد خدمات چاپ کتاب را به شما عزیزان ارائه می کند. با ما در تماس باشید.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا